FAQ


 

ZE WZGLĘDU NA ZAKOŃCZENIE DZIAŁALNOŚCI FIRMY WEBIQ, POLECAMY USŁUGI OPERATORA:

 

[ HOSTING, VPS, SERWERY DEDYKOWANE, DOMENY ]


HOSTING

 

WWW.HOSTIQ.PL

 

[ HOSTING, VPS, SERWERY DEDYKOWANE, DOMENY ]

 


 

 

 

 

 

 

 


1. Kupiłem domenę u innego operatora i jakie mam wskazać zewnętrzne serwery DNS?


Odp. Nasze serwery nazw są następujące : dla DNS1 : ns1.webiq.pl i dla DNS2 : ns2.webiq.pl

Należy również pamiętać, że po wskazaniu bądź przed wskazaniem należy dodać domenę w Cpanel.


 

2. Jaki czas trwa propagacja / delegacja domeny?

Odp. Propagacja domeny trwa do 72 godzin.

 


 

3. Zamówiłem i zapłaciłem za hosting, kiedy otrzymam dane dostępowe?


Od. Dane dostępowe do serwera otrzymają Państwo od razu po dokonaniu płatności online.

 


 

4. Czy wykonują Państwo automatycznie backup-y ( kopie zapasowe )?


Odp. Owszem wykonujemy backupy z częstotliwością raz na tydzień.

 


 

5. Moje konto zostało zawieszone, czemu?

Odp. Konto mogło zostać zawieszone z wielu powodów m.in brak płatności, nie przestrzeganie polskiego prawa, spamowanie etc. W celu wyjaśnienia należy się z nami skontaktować.

 



6. Chcę skonfigurować klienta poczty, jakie mam ustawić serwery POP3 i SMTP?

Odp. Nasze serwery POP3 i SMTP to mail.webiq.pl

 



7. Posiadam zakupiony pakiet "MINI" czy jest możliwość zwiększenia któregoś z parametrów?

Odp. W przypadku pakietu "MINI", gdyż był - jest on w promocji, nie istnieje możliwość zmiany parametrów typu, przestrzeń, transfer, ilość domen etc. Istnieje jedynie możliwość przejścia na wyższy pakiet, wtedy należy pokryć różnicę kwoty.

 


 


8. Czy mogę ustawiać w zadaniach CRON skrypty serwerowe-linuxowe?

Odp. Ze względów bezpieczeństwa, nie udostępniamy możliwości uruchamiania skryptów serwerowych-linuxowych. Wyłącznie mogą Państwo uruchamiać swoje skrypty, skrypty serwisów.

 



9. Czy mogą Państwo włączyć register_globals ( zmienne globalne )?

Odp. Ze względów bezpieczeństwa zmienne globalne dla wszystkich kont naszych klientów są wyłączone i nie włączamy ich. Kolejnym argumenetem przemawiającym o niekorzystaniu ze zmiennych globalnych jest to że od wersji PHP 5.30 ta funckja jest przestarzała i oficjalnie nie jest zalecane jej stosowanie.

 



10. Czy istnieje możliwość włączenia modułu mod_rewrite na serwerze?

Odp. Jeśli chodzi o serwer to istnieje możliwość edycji ustawień za pomocą pliku ".htaccess" - serwer obsługuje mod_rewrite. Natomiast jeśli chodzi o stronę www to wszystko zależy od tego jak został zaprojektowany system - w zależności czy istnieje obsługa automatycznego rzutowania linków - pytanie można skierować do wykonawcy systemu. Zawsze istnieje możliwość rzutowania każdego linku oddzielnie, jednakże wtedy należy liczyć sie z tym, że trzeba będzie po dodaniu nowej podstrony lub zmianie jej tytułu dodać/zedytować wpis w pliku ".htaccess" .Reasumując istnieje taka możliwość - i jest domyślnie na naszych serwerach włączona.

 



11. Jaki jest adres baz danych do skonfigurowania połączenia?

Odp. Adres do skonfigurowania połączenia z bazą danych jest to zawsze "localhost".

 



12. Jak ustawić zadanie CRON w Cpanel w webIQ?

Odp.  W cPanel wchodzimy w link Zadania CRON, następnie ustawiamy parametry czasowe (określa co ile ma sie wykonywać skrypt), następnie wpisujemy komendę:


dla aplikacji napisanych w PHP:
    /usr/bin/php /home/nazwa_uzytkownika_hostingu/public_html/cron.php

(oczywiście powyższa ścieżka jest poprawna, jeśli plik nazywa się cron.php oraz znajduje się w folderze public_html)
 
i dodajemy zadanie CRONa.

 

 


 

13. Przesyłałem pliki i nagle serwer nie odpowiada, Pańśtwa strona webIQ również, czy to awaria?

Odp.  Opisany problem może dotyczyć blokady nałożonej przez nasz firewall. Czyli jeśli nie odpowiada Państwa strona oraz nasza - to prawdopodobnie Państwa adres IP został zablokowany - wtedy należy do nas napisać i podać adres IP - dopiszemy go do białej listy. Zaznaczamy, że nie oznacza to, że nikt nie widzi Państwa strony tylko i wyłącznie blokoada jest nałożona na Państwa konkretny adres IP - inni użytkownicy widzą Państwa strony, usługi.

 


 

14. Wykorzystałem całą powierzchnię dyskową i usługi przestały działać, co mogę z tym zrobić?

Odp. W przypadku wykorzystania całej powierzni dyskowej niektóre usługi mogą przestać działać: strony, poczta, gdyż konto nie ma już powierzni do zapisywania nowej poczty, plików sesyjnych, tymczasowych etc. Dlatego w takim przypadku mają Państwo dwa wyjścia: pierwsze to skontaktować się z nami i poprosić o usunięcie konkretnych plików, albo zakupić wyższy pakiet z większą powierzchnią dyskową.

 


 

15. Po wysłaniu maila otrzymuję zwrotki, że mój adres został dopisany do SPAM-listy, co w takim przypadku zrobić?

Odp. Wtedy muszą Państwo od razu się z nami skontaktować i nasi administratorzy rozwiążą problem.